HTML

2009.08.21. 12:04 OnSightFree

Az igazság (egyik) pillanata

Tegnap kötelező beszélgetésen vettem részt főnökömmel. Az volt beharangozva, hogy egyfajta szokásos évértékelő -hogy érzed magad, mi mit gondolunk rólad- beszélgetés lesz, de végül nem erre terelte a témát a jóember... Beültünk egy szobába kettesben, és belevágott a lényegbe, minden körítés nélkül: 

"Nézd Gábor, a cég most úgy áll, ahogy áll, te is láthatod, ezért már most el kell kezdenünk terveznünk a jövő évi személyi költségvetési tervezetet. Mindehhez azonban szükségünk van rá, hogy elmondd, neked milyen terveid vannak..."

Ekkor én is körítés és bullshit nélkül belevágtam, és elmagyaráztam neki, hogy van itt Annának ez a projektje, ami vagy bejön vagy nem, és hogy attól sok függ. A tényt, hogy bármi is legyen haza akarok jönni, úgy tálaltam neki, hogy ez a projekt esélytelennek látszik, úgyhogy 80%, hogy a januárban lejáró szerződésemet nem hosszabbítom meg, és jobban szeretném ha a cég nem tervezne velem, és ez mindenkinek jobb lesz. Ekkor aztán, miután a pasi felébredt megreccsent állapotából, igazán őszinte beszélgetésbe kanyarodtunk, elmondtam neki, hogy hiányzik az otthoni szociális életem, hogy bár jó hely ez a Németország, egyedül (vagy kettesben is) nem olyan nagy pláne, aztán meg a fizetés is olyan amilyen, meg a kurzarbeit meg mittudomén. Miután ezeket ráöntöttem, nem tudott mást mondani azon kívül, hogy "megértem", meg hogy "Schade, schade" azaz, ez bizony kár. Persze ezután logikus főnöki húzás előállni a lehetőségekkel amikről lemondok, és meg is tette, közölvén, hogy ha maradok, januártól "természetesen" normális mérnöki fizetést kapnék, illetve felmerült az a lehetőség is (miután kiderült neki hogy végülis elektronika technológiát tanultam egyetemen), hogy átvehetnek projektmérnöknek is ha úgy akarom, azt mondta szerinte nincsenek nyelvi akadályai ennek. Valljuk be, azért csúcstecnológiás szenzorokat tervezni elég izgalmas munka lenne, főleg egy talicskányi euróért havonta.

Aztán itt van még a másik fele. Kiderült hogy nagyon meg vannak elégedve a munkámmal, többek visszajelzése alapján, de ami ennek a rossz oldala, az az, hogy az ember aki tanított (Werner), nagyon szeretne már nyugdíjba menni, és mivel most 2 hónapig nélküle vittem az egész kócerájt, kiderült, hogy ennek nem is lenne akadálya. Meggyőzödésem,hogy ezt Werner is észrevette, és már látja a postást a nyugdíjjal érkezni. Ezért aztán a jövő hetekben beszélnünk kell vele, hogy ne tervezzen olyan nagyon messzire, ha esetleg megtette... Ami ebből jól esett, az az, hogy úgy érzem sikerült túlszárnyalni Wernert, és mint kiderült, ha maradtam volna, januártól már nem is R-t kellett volna programoznom, hanem megszervezni és kialakítani a Sensitec belső minőségbiztosítási rendszerét, ami azért lássuk be, jóval felelősségteljesebb meló mint csak úgy pogramozgatni.

Úgy tűnik tehát, hogy avval hogy hazamegyek, egy elég érdekes munkát, és jó pénzt dobok a hátam mögé. Bevallom ez megfájdította a szívemet, de csak egy pillanatra. Ugyanis nem akarok maradni, bármennyit keresek is. Még nem tudom a koszos és büdös Budapest megér-e havi 2-300ezer forinttal kevesebb fizetést, meg hogy nem megyek évente 2x Kubába nyaralni, (lássuk be, ha havi 800 eurót spórolsz, kinyílnak a lehetőségeid), de úgy érzem haza kell jönnöm.

Lehet, hogy ez hiba, és évek múlva bánni fogom, hogy a lehetőséget nem ragadtam meg. Ugyanis most megtehetném, még mindig (Azt beszéltük meg, hogy októberben újra beszélünk azért).

De egyszerűen nem, azt hiszem érzelmi alapon nem megy. Nem maradhatok. Erre mondják, hogy mindenhol jó, de legjobb otthon. Azt persze nem teszik a mondásba, hogy milyen áron. De azt hiszem mindenáron...

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onsightfree.blog.hu/api/trackback/id/tr811327784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Russell44 2009.08.21. 12:28:16

én pont ettől a helyzettől félve nem is akarok külföldön dolgozni

OnSightFree 2009.08.21. 12:34:41

Azt hiszem helyesen teszed.

Persze a tapasztalat legtöbbször akkor tapasztalat igazán ha a saját bőrödön érzed, és egyáltalán nem bánom az itt töltött időt. Azt hiszem ez kimaradt a fejtegetésből

Kenley 2009.08.22. 13:38:59

Először is nagyon örülök, hogy jösz haza januárban, eddig azt hittem, hogy március lesz, de a korábban a jobb :) Másodszor meg ez azért neked is jót tett, hogy ennyire elégedettek voltak a munkáddal, ez igazán szép teljesítmény, főleg mert egy német nyelvű cégnél érted el!
Nem tudom mennyit tudsz/tudtál félrerakni a kinti tartózkodás alatt, de azért már tuti megérte, hogy perfekt megtanultál németül! Ilyen háttérrel/referenciákkal szerintem itthon már játszva fogsz jó melót találni.

Én se nagyon akarok kimenni külföldre, mégis van bennem egy olyan érzés, hogy most, amíg még fiatal az ember, ki kéne ezt is próbálni, legalább egy fél év-év erejére. Másmiatt nem érdekel, a plust pénz csak "bónusz" lenne. Te már túl vagy ezen, mesélheted onokáknak a német kalandot :) Node majd meglátjuk, előtte még be kell fejezni ezt a szart amiben benne vagyok...

OnSightFree 2009.08.22. 13:59:17

@Kenley: Azért az hogy el tudom magyarázni amit akarok, még nem jelenti azt hogy perfekt német :)
Őszintén szólva közel sem vagyok hozzá, de nem is akarom nagyon turbózni, úgyis az angol számít, ez csak egy plus feature szerintem. és mellette legalább angolul beszélni is elfelejtettem (jó, úgy értem, nem használom egyáltalán beszédre)
süti beállítások módosítása